Droga krajowa nr 8 na odcinku Kodzko – Wrocława w klasie S

W dniu 08 września 2018 r. został podpisany przez Ministra Infrastruktury Aneks do Programu Inwestycji dla przedmiotowego zadania w którym to zostało potwierdzone, że droga krajowa na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko będzie o parametrach klasy S i przekroju 2×2 na całej swojej długości.

Biorąc powyższe pod uwagę dokumentacja projektowa w ramach zadania pn. „Opracowanie Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego dla zadania rozbudowy drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko wraz z budową obwodnic miejscowości” dla etapu STEŚ, KP i PFU jest wykonywana dla drogi krajowej nr 8 o parametrach klasy S i przekroju 2×2. Powyższe zostało potwierdzone  w dniu 19 listopada 2018 r. na spotkaniu w siedzibie GDDKiA Oddział we Wrocławiu, przy udziale przedstawicieli Zamawiającego (Halcrow) oraz Wykonawcy (GDDKiA).

11 przemyśleń nt. „Droga krajowa nr 8 na odcinku Kodzko – Wrocława w klasie S

  1. Czy w związku z powyższym zmianie ulegną poszczególne warianty tras prezentowane przez Państwa dotychczas? na obecną chwilę nie we wszystkich miejscach, patrząc na istniejące zagospodarowanie terenów, pozostawiono wystarczający bufor przestrzeni dla drogi klasy S…

  2. Dobrze, że decydenci tak postanowili. Oczywiście od postanowienia do realizacji jeszcze daleka droga, ale lepiej niekiedy odwlec inwestycję na 2-3 lata, ale zrobić coś dobrze i porządnie, przy niewiele większych kosztach. A ruch będzie zapewne w ciągu najbliższych lat rósł. Zwłaszcza, że ósemka jest trasą często wybieraną na tranzyt przez Kudowę do Czech i Niemiec oraz przez wczasowiczów przez Międzylesie do Europy południowej, więc jak będzie nieco lepsza – to więcej kierowców ją dodatkowo wybierze. Obecne natężenie ruchu już i tak jest zaskakującą duże, często sznury samochodów ciągną się kilometrami, a jak przytrafi się jakaś „zawalidroga” to wszyscy jadą 40 km na godz. poza terenem zabudowanym i nikt nie może wyprzedzić, gdyż na przeciwnym pasie podobna sytuacja. Zawsze stałem na stanowisku, że tam gdzie się „zaoszczędzi” to w perspektywie straci się dwa razy. Jestem prawie pewien, że w momencie zrealizowania projektu – wszyscy będą się zastanawiać „dlaczego tylko po dwa pasy” przy takim natężeniu ruchu. Ale to dopiero będzie.

  3. Bardzo istotne przy analizach jest skomunikowanie aglomeracji Dzierżoniowskiej oraz włączenie w projekt kierunku Świdnica-Świebodzice-Bolków-S3+Jelenia Góra.

    Dlatego ważne aby korytarz na wysokości Łagiewnik przebiegał od strony Ratajna, a sama trasa jak najbardziej odbijała od Magnic w kierunku na Sobótkę.

    Jednak optymalny przebieg to kierunek z Magnic na Świdnicę i dalej pomiędzy Dzierżoniowem, a Bielawą wzdłuż Piławy do Ząbkowic. Ten korytarz obsłuży tzw.drogę sudecką Wałbrzych-Świdnica-Dzierżoniów-Ząbkowice o dużym natężeniu ruchu i skomunikuje rozwijające się przemysłowe obszary tego rejonu co da rozwojowego kopa gospodarce.

    1. Zgadzam się.
      Jednym z warunków porozumienia PIS z BS był węzeł w Sobótce, tak aby w przyszłości droga łaczyła się z S35.

      „Oto cena koalicji. Zobacz, co oprócz stanowisk PiS obiecało Bezpartyjnym Samorządowcom

      Czytaj więcej: https://gazetawroclawska.pl/pis-przejmuje-wladze-na-dolnym-slasku-jest-koalicja-oto-za-jaka-cene/ar/13660688
      Wpisanie do rozporządzenia Rady Ministrów o sieci dróg krajowych i autostrad drogi S8 Kobierzyce-Kłodzko-Boboszów z przebiegiem i węzłem w okolicach Sobótki oraz opracowanie studium dla przyszłej drogi mającej połączyć węzeł S8 Sobótka z węzłem S3 w Bolkowie przez Świdnicę i Świebodzice oraz zlecenie dokumentacji projektowej dla przebudowy lub budowy dróg krajowych łączących węzeł S3 w Bolkowie z Wałbrzychem i Jelenią Górą.”

      Czytaj więcej: https://gazetawroclawska.pl/pis-przejmuje-wladze-na-dolnym-slasku-jest-koalicja-oto-za-jaka-cene/ar/13660688

    2. Zwłaszcza dla ludzi z Kłodzka, którzy będą musieli nadkładać kilkadziesiąt km, żeby przewieźć się przez Świdnicę… To jest najbardziej absurdalny wariant i całe szczęście, że z niego zrezygnowano.

    3. Na Świdnicę, Świebodzice i trasę S3 proponuję stworzenie drogi S35 – te rejony to temat na zupełnie inną drogę niż S8. (Choć Świdnica juz teraz ma łącznik do A4.) Jeżeli chodzi o Dzierżoniów ma dobry łącznik w postaci drogi 384 (zawsze można go przebudować na przekrój 2×2). Ząbkowice i Piława będą przy S8. W każdym bądź razie celem tej drogi jest skomunikowanie najdalszych rejonów Dolnego Śląska (w tym przypadku Kotlina Kłodzka) z Aglomeracją Wrocławską – nie chciałbym jeździć z Kłodzka do Wrocławia przez Świdnicę. Jest to nieopłacalne czasowo i ekonomicznie. Poza tym połączenie tylu miejscowości za pomocą jednej drogi spowoduje w niedługim czasie poprostu jej zakorkowanie.

  4. @Rafał Januszkiewicz
    „Jednak optymalny przebieg to kierunek z Magnic na Świdnicę i dalej pomiędzy Dzierżoniowem, a Bielawą wzdłuż Piławy do Ząbkowic. Ten korytarz obsłuży tzw.drogę sudecką Wałbrzych-Świdnica-Dzierżoniów-Ząbkowice ….ę

    Wydaje mi się, że przytoczony przez Ciebie optymalny przebieg zakładał by znaczne wydłużenie trasy a przez co i koszty budowy. Myślę, że było by to jakies +20-25 km. Lepiej pieniądze te wydać na przebudowę DK 35 na odcinku Mirosławice-Świdnica. Wilk syty i owca cała. Oczywiście zakłądam wariant przebiegu trasu zabezpieczonym już terenem pod Eskę tj wariant odbijający w kierunku Sobótki.

  5. Kierunek przez dzierżoniow i pPiłąwe niepotrzebnie wydłuży całątrase. z Dusznik z Kłodzka do wrocławia beda mieli dodatkowa ilość kilometrów. Do dzierżoniowa wystarczy dobry łącznik i tyle.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *