Droga krajowa nr 8 na odcinku Kodzko – Wrocława w klasie S

W dniu 08 września 2018 r. został podpisany przez Ministra Infrastruktury Aneks do Programu Inwestycji dla przedmiotowego zadania w którym to zostało potwierdzone, że droga krajowa na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko będzie o parametrach klasy S i przekroju 2×2 na całej swojej długości.

Biorąc powyższe pod uwagę dokumentacja projektowa w ramach zadania pn. „Opracowanie Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego dla zadania rozbudowy drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko wraz z budową obwodnic miejscowości” dla etapu STEŚ, KP i PFU jest wykonywana dla drogi krajowej nr 8 o parametrach klasy S i przekroju 2×2. Powyższe zostało potwierdzone  w dniu 19 listopada 2018 r. na spotkaniu w siedzibie GDDKiA Oddział we Wrocławiu, przy udziale przedstawicieli Zamawiającego (Halcrow) oraz Wykonawcy (GDDKiA).

18 komentarzy dot. „Droga krajowa nr 8 na odcinku Kodzko – Wrocława w klasie S

  1. Czy w związku z powyższym zmianie ulegną poszczególne warianty tras prezentowane przez Państwa dotychczas? na obecną chwilę nie we wszystkich miejscach, patrząc na istniejące zagospodarowanie terenów, pozostawiono wystarczający bufor przestrzeni dla drogi klasy S…

  2. Dobrze, że decydenci tak postanowili. Oczywiście od postanowienia do realizacji jeszcze daleka droga, ale lepiej niekiedy odwlec inwestycję na 2-3 lata, ale zrobić coś dobrze i porządnie, przy niewiele większych kosztach. A ruch będzie zapewne w ciągu najbliższych lat rósł. Zwłaszcza, że ósemka jest trasą często wybieraną na tranzyt przez Kudowę do Czech i Niemiec oraz przez wczasowiczów przez Międzylesie do Europy południowej, więc jak będzie nieco lepsza – to więcej kierowców ją dodatkowo wybierze. Obecne natężenie ruchu już i tak jest zaskakującą duże, często sznury samochodów ciągną się kilometrami, a jak przytrafi się jakaś „zawalidroga” to wszyscy jadą 40 km na godz. poza terenem zabudowanym i nikt nie może wyprzedzić, gdyż na przeciwnym pasie podobna sytuacja. Zawsze stałem na stanowisku, że tam gdzie się „zaoszczędzi” to w perspektywie straci się dwa razy. Jestem prawie pewien, że w momencie zrealizowania projektu – wszyscy będą się zastanawiać „dlaczego tylko po dwa pasy” przy takim natężeniu ruchu. Ale to dopiero będzie.

  3. Bardzo istotne przy analizach jest skomunikowanie aglomeracji Dzierżoniowskiej oraz włączenie w projekt kierunku Świdnica-Świebodzice-Bolków-S3+Jelenia Góra.

    Dlatego ważne aby korytarz na wysokości Łagiewnik przebiegał od strony Ratajna, a sama trasa jak najbardziej odbijała od Magnic w kierunku na Sobótkę.

    Jednak optymalny przebieg to kierunek z Magnic na Świdnicę i dalej pomiędzy Dzierżoniowem, a Bielawą wzdłuż Piławy do Ząbkowic. Ten korytarz obsłuży tzw.drogę sudecką Wałbrzych-Świdnica-Dzierżoniów-Ząbkowice o dużym natężeniu ruchu i skomunikuje rozwijające się przemysłowe obszary tego rejonu co da rozwojowego kopa gospodarce.

    1. Zgadzam się.
      Jednym z warunków porozumienia PIS z BS był węzeł w Sobótce, tak aby w przyszłości droga łaczyła się z S35.

      „Oto cena koalicji. Zobacz, co oprócz stanowisk PiS obiecało Bezpartyjnym Samorządowcom

      Czytaj więcej: https://gazetawroclawska.pl/pis-przejmuje-wladze-na-dolnym-slasku-jest-koalicja-oto-za-jaka-cene/ar/13660688
      Wpisanie do rozporządzenia Rady Ministrów o sieci dróg krajowych i autostrad drogi S8 Kobierzyce-Kłodzko-Boboszów z przebiegiem i węzłem w okolicach Sobótki oraz opracowanie studium dla przyszłej drogi mającej połączyć węzeł S8 Sobótka z węzłem S3 w Bolkowie przez Świdnicę i Świebodzice oraz zlecenie dokumentacji projektowej dla przebudowy lub budowy dróg krajowych łączących węzeł S3 w Bolkowie z Wałbrzychem i Jelenią Górą.”

      Czytaj więcej: https://gazetawroclawska.pl/pis-przejmuje-wladze-na-dolnym-slasku-jest-koalicja-oto-za-jaka-cene/ar/13660688

    2. Zwłaszcza dla ludzi z Kłodzka, którzy będą musieli nadkładać kilkadziesiąt km, żeby przewieźć się przez Świdnicę… To jest najbardziej absurdalny wariant i całe szczęście, że z niego zrezygnowano.

    3. Na Świdnicę, Świebodzice i trasę S3 proponuję stworzenie drogi S35 – te rejony to temat na zupełnie inną drogę niż S8. (Choć Świdnica juz teraz ma łącznik do A4.) Jeżeli chodzi o Dzierżoniów ma dobry łącznik w postaci drogi 384 (zawsze można go przebudować na przekrój 2×2). Ząbkowice i Piława będą przy S8. W każdym bądź razie celem tej drogi jest skomunikowanie najdalszych rejonów Dolnego Śląska (w tym przypadku Kotlina Kłodzka) z Aglomeracją Wrocławską – nie chciałbym jeździć z Kłodzka do Wrocławia przez Świdnicę. Jest to nieopłacalne czasowo i ekonomicznie. Poza tym połączenie tylu miejscowości za pomocą jednej drogi spowoduje w niedługim czasie poprostu jej zakorkowanie.

  4. @Rafał Januszkiewicz
    „Jednak optymalny przebieg to kierunek z Magnic na Świdnicę i dalej pomiędzy Dzierżoniowem, a Bielawą wzdłuż Piławy do Ząbkowic. Ten korytarz obsłuży tzw.drogę sudecką Wałbrzych-Świdnica-Dzierżoniów-Ząbkowice ….ę

    Wydaje mi się, że przytoczony przez Ciebie optymalny przebieg zakładał by znaczne wydłużenie trasy a przez co i koszty budowy. Myślę, że było by to jakies +20-25 km. Lepiej pieniądze te wydać na przebudowę DK 35 na odcinku Mirosławice-Świdnica. Wilk syty i owca cała. Oczywiście zakłądam wariant przebiegu trasu zabezpieczonym już terenem pod Eskę tj wariant odbijający w kierunku Sobótki.

    1. S8 powinno iść na Świdnicę i za Ślężą odbija na Dzierżoniów , omija go od wschodniej strony i biegnie do Ząbkowic. Na wysokości Ślęży węzełek i s5 do Bolkowa. S35 czy S5 nie może się kończyć w Świdnicy. Trochę więcej kilometrów do kłodzka nic się nie stanie, pamiętaj ze to droga S. Kłodzko to nie jakaś metropolia aby do niego ciągnąc S najkrótszą drogą bez obsługi innych miejscowości. Po oddaniu S3 ruch na Kudowę spadnie po oddaniu sensownej drogi z Wrocławia do S3 nikt nie będzie bez potrzeby patatajkować tirem do Kudowy. Taki Powiat świdnicki ma podobną liczbę ludności co powiat kłodzki. Przy takim przebiegu obsługujemy dodatkowo „3 miasto” dociągając drogę do Bolkowa obsługa aglomeracji Wałbrzsykiej i Jelenigórskiej a to już dużo więcej mieszkańców niż w Kłodzku.

      1. Może Powiat Kłodzki to nie metropolia ,ale zobacz co się dzieje w długie weekendy , w sezonie narciarskim lub na święta. W Kotlinę Kłodzką zjeżdża się 2 razy więcej ludzi niż mieszka w Dzierżoniowie , Bielawie i Pieszycach razem .Wydłużać im trasę przyjazdu to jest absurd. Spowoduje to jeszcze większe natężenie ruchu a w perspektywie korki.Mądrzej było by rozbudować drogę do Dzierżoniowa i połączyć węzłem z ‚ósemką’

      2. To może po co tą trasę w ogóle do Kłodzka ciągnąć? Mieszkańcy powiatu Kłodzkiego w takim przebiegu trasy nic nie zyskają i dalej będą jeździć stara droga, ale na szczęście cała reszta będzie zadowolona. Co tam niech będzie przez Bolków jeszcze żeby się z S3 połączyła. Absurd? Taki sam jak Świdnica dla mieszkańca Kudowy.

  5. Kierunek przez dzierżoniow i pPiłąwe niepotrzebnie wydłuży całątrase. z Dusznik z Kłodzka do wrocławia beda mieli dodatkowa ilość kilometrów. Do dzierżoniowa wystarczy dobry łącznik i tyle.

  6. jest wiele możliwości, nie można jednak zapomnieć ze Kotlina Kłodzka chce się rozwijać . Jakieś wydłużenie drogi i okrążenie nie powinno wchodzić w rachubę. Tym bardziej ze mniejsze miejscowości w okolicach Kłodzka tez chcą ograć coś dla siebie/ np Bardo i specjalna strefa ekonomiczna na około 150 hektarach okolicach obecnej drogi…

  7. Dzień dobry. Prawdopodobnie wariant „bardzki” z tunelem pod obrywem skalnym, nie obejmie swym zasięgiem obszaru Natura 2000 w rejonie Opolnicy, Podtyna i Młynowa. Mam pytanie. Czy trzeba koniecznie drogą ekspresową (pojawią się zapewne ekrany tzw. „akustyczne”)wkraczać tunelem w sam środek Obrywu Skalnego i reliktów średniowiecznego zamku na zboczach Kalwarii ? Może ekspresówki nie wprowadzać do „starego – historycznego Barda” tylko przed nim. Tunel będzie dłuższy i pewnie droższy. Piszę, gdyż nie wyobrażam sobie wlotu „ekspresówki” z ekranami akustycznymi i zapewne nowym mostem nad rzeką, w tak charakterystyczny krajobrazowo dla Barda, obryw skalny, z krzyżem na górze. Rodzi się też pytanie, jakie jest zdanie Konserwatora Zabytków w temacie naruszania górotworu w miejscu, gdzie znajdują się relikty średniowiecznego zamku. Rozważmy wspólnie wszystkie „za” i „przeciw”, ale bez emocji. Jedno jest pewne, że trzeba wyeliminować ruch kołowy ze stromego, niebezpiecznego, położonego na łuku podjazdu (jadąc w kierunku Kłodzka). Pozdrawiam Leszek Kumor

Skomentuj Krzysztof Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.