Tak, znane są wyniki pomiarów ruchu. Obecnie opracowanie związane z analizą i prognozą ruchu podlega uzgodnieniu Zamawiającego. Po uzyskaniu uzgodnienia opracowanie zostanie zamieszczone na stronie internetowej zadania.
Czy zostały wprowadzone korekty dot. możliwości rozbudowy drogi do standardu drogi ekspresowej, zgodnie z obietnicą premiera M. Morawieckiego z 23.05, złożoną na spotkaniu w Bystrzycy Kłodzkiej?
Z dniem 10 września 2018 r w ramach zadania pod nazwą „Rozbudowa drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko”, została podjęta decyzja o zmianie klasy drogi z GP na S.
Prosimy o więcej konkretów. Czy to znaczy, że na całym odcinku Wrocław – Kłodzko realizujecie teraz zlecenie dla koncepcji budowy drogi ekspresowej? Czy jest ona tylko jednym z wariantów? Czy mogą Państwo rozwinąć ten wątek?
Zgodnie z podpisanym w dniu 08.09.2018 r. przez Ministra Infrastruktury Aneksem do Programu Inwestycji dla przedmiotowego zadania droga krajowa nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko będzie posiadała klasę drogi S i przekroju 2×2.
Obecnie wykonywane jest Studium-Techniczno-Ekonomiczne, w ramach których poddawane są 3 warianty przebiegu S8, których przebiegi przedstawiono w zakładce Mapy http://dk8.pl/mapy-stes/ .
Zarówno STEŚ, KP i PFU zostaną wykonane dla drogi krajowej nr 8 o parametrach klasy S i przekroju 2×2.
Z jednej strony super – bardzo optymistycznie przyjmując, że to coś więcej niż kampania wyborcza. Czy idąc tym tokiem zakładają Państwo zatem ponowną analizę tras przyjętych wariantów, a w razie potrzeby ich modyfikację? W natenczas przedstawionych wariantach nie wszędzie jest miejsce na wprowadzenie drogi o standardzie S…
W związku ze zmianą klasy z GP na S wykonywane są prace związane z dostosowaniem proponowanych rozwiązań do klasy S. Zarówno STEŚ, KP i PFU zostaną wykonane dla drogi krajowej nr 8 o parametrach klasy S i przekroju 2×2.
Czy w związku z powyższym cała dotychczasowa dokumentacja i obecne ustalenia muszą zostać zweryfikowane pod względem możliwości poszerzenia przewidzianego pasa drogowego pod standard drogi S? z tego co kojarzę, w aktualnie zaproponowanych wariantach trasy nie wszędzie mamy do czynienia z odpowiednim marginesem, który można poszerzyć…
W związku ze zmianą klasy z GP na S wykonywane są prace związane z dostosowaniem proponowanych rozwiązań na etapie STEŚ dla wszystkich proponowanych 3 wariantów do klasy S.
Tak jak kiedyś pisałem że najbardziej rozwojowym korytarzem który rozwiąże problemy DK8 oraz DK35 jest odcinek decyzyjny E2 odbijający bliżej Sobotki.
Samorząd województwa lobbuje za ta wersją. dowód myślenia przyszłościowego.
Trasa przebiegu drogi dla której przygotowywane będzie DŚU będzie znana najprawdopodobniej w III kwartale 2019 r.
Wariant optymalny i preferowany do dalszych prac na etapie Koncepcji Programowej zostanie wskazany po przeprowadzeniu analizy wielokryterialnej.
Tak. Zmiana klasy projektowanej drogi z GP na S ma zasadniczy wpływ na harmonogram realizacji. Harmonogram zostanie przedstawiony na stronie internetowej po uzgodnieniu z Zamawiającym.
Wariant A2 jest dużo trudniejszy w budowie oraz droższy w realizacji. Trzeba by wybudować dodatkowy most przez rzekę Nysę Kłodzką + późniejsze estakady lub tunele w miejscowościach Laskówka i Podzamek. Teren jest tutaj o dużych amplitudach wzniesień. Kolejnym argumentem przemawiającym za wariantem A3 jest to że odciąży niebezpieczny odcinek w Dębowinie oraz miejscowość turystyczną w Bardzie. Ruch międzynarodowy z Kudowa-Nachód zawsze wybierze krótsza drogę i problem zostanie nikt nie będzie nadrabiał km i omijał Kłodzko na około. Jeśli chodzi o powstanie przyszłej S46 to nie ma szans, zbyt mały ruch oraz mała ilość mieszkańców znajdujących się na trasie drogi, prędzej powstanie E-ska do Wałbrzycha.
Droga S8 do Kłodzka będzie najszybciej w okolicach 2030 roku. Najpierw ustalanie aktualnego STEŚ wg ustaleń 2019, później decyzja środowiskowa która może ciągnąć się latami przez protesty i odwołania mieszkańców. Załóżmy że decyzji będzie wydana w 2025 rok. Ogłoszenie przetargu, weryfikacja oferentów, odwołania firm startujących w przetargu, dopiero podpisanie umowy przez firmę rok 2027. Budowa 2-3 lata i mamy rok 2030
do tej pory nie było nic 🙂 dobrze, że dokumentacje szykują i przebieg. Mysle, że mieszkańcy zmęczeni korkami nie beda protestować. trzeba im to uświadomic jak tylko się da 😉
Korki? Kolega kiedykolwiek jechał tą drogą wieczorem w okolicy wszystkich świętych? Przy co drugim drzewie jest znicz… średnio co parę dni na trasie Wrocław – Kudowa dochodzi do śmiertelnego wypadku. O to się tak naprawdę walczy- by zmniejszyć ilość poległych, a nie o 15 minut szybszy dojazd do pracy…
Ładnie to wygląda na mapie. Tylko na mapie. Zdecydowanie odcinek A3 będzie lepszy i dodatkowo ożywi tamtą część kotliny gdzie z grogami jest troszkę gorzej
A czy znane są już wyniki pomiaru ruchu?
Tak, znane są wyniki pomiarów ruchu. Obecnie opracowanie związane z analizą i prognozą ruchu podlega uzgodnieniu Zamawiającego. Po uzyskaniu uzgodnienia opracowanie zostanie zamieszczone na stronie internetowej zadania.
Kiedy można spodziewać się wyboru wariantu przez zamawiającego?
Wyboru wariantu przez Zamawiającego należy spodziewać się prawdopodobnie w III kwartale 2019 r.
Coś nowego wprowadzają te dokumenty? 😉
Rysunki ukazują lokalizację wariantów do etapu STEŚ oraz podział zadania na odcinki decyzyjne.
Czy zostały wprowadzone korekty dot. możliwości rozbudowy drogi do standardu drogi ekspresowej, zgodnie z obietnicą premiera M. Morawieckiego z 23.05, złożoną na spotkaniu w Bystrzycy Kłodzkiej?
Z dniem 10 września 2018 r w ramach zadania pod nazwą „Rozbudowa drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko”, została podjęta decyzja o zmianie klasy drogi z GP na S.
Prosimy o więcej konkretów. Czy to znaczy, że na całym odcinku Wrocław – Kłodzko realizujecie teraz zlecenie dla koncepcji budowy drogi ekspresowej? Czy jest ona tylko jednym z wariantów? Czy mogą Państwo rozwinąć ten wątek?
Zgodnie z podpisanym w dniu 08.09.2018 r. przez Ministra Infrastruktury Aneksem do Programu Inwestycji dla przedmiotowego zadania droga krajowa nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko będzie posiadała klasę drogi S i przekroju 2×2.
Obecnie wykonywane jest Studium-Techniczno-Ekonomiczne, w ramach których poddawane są 3 warianty przebiegu S8, których przebiegi przedstawiono w zakładce Mapy http://dk8.pl/mapy-stes/ .
Zarówno STEŚ, KP i PFU zostaną wykonane dla drogi krajowej nr 8 o parametrach klasy S i przekroju 2×2.
Z jednej strony super – bardzo optymistycznie przyjmując, że to coś więcej niż kampania wyborcza. Czy idąc tym tokiem zakładają Państwo zatem ponowną analizę tras przyjętych wariantów, a w razie potrzeby ich modyfikację? W natenczas przedstawionych wariantach nie wszędzie jest miejsce na wprowadzenie drogi o standardzie S…
W związku ze zmianą klasy z GP na S wykonywane są prace związane z dostosowaniem proponowanych rozwiązań do klasy S. Zarówno STEŚ, KP i PFU zostaną wykonane dla drogi krajowej nr 8 o parametrach klasy S i przekroju 2×2.
Czy w związku z powyższym cała dotychczasowa dokumentacja i obecne ustalenia muszą zostać zweryfikowane pod względem możliwości poszerzenia przewidzianego pasa drogowego pod standard drogi S? z tego co kojarzę, w aktualnie zaproponowanych wariantach trasy nie wszędzie mamy do czynienia z odpowiednim marginesem, który można poszerzyć…
W związku ze zmianą klasy z GP na S wykonywane są prace związane z dostosowaniem proponowanych rozwiązań na etapie STEŚ dla wszystkich proponowanych 3 wariantów do klasy S.
Czy to znaczy , że droga ta na całym odcinku będzie drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę.
Tak, droga na całym odcinku będzie drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę.
Tak jak kiedyś pisałem że najbardziej rozwojowym korytarzem który rozwiąże problemy DK8 oraz DK35 jest odcinek decyzyjny E2 odbijający bliżej Sobotki.
Samorząd województwa lobbuje za ta wersją. dowód myślenia przyszłościowego.
https://doba.pl/dza/artykul/-foto-samorzad-wojewodztwa-apeluje-o-polaczenie-s8-i-dk-35-sudecki-y-/14971/15
Idealny wariant przyszłej S8; A3+B1+C2+D2+E2
E2 to najgorszy z możliwych.
Wariant optymalny i preferowany do dalszych prac projektowych zostanie wskazany po przeprowadzeniu analizy wielokryterialnej
Kiedy będzie znana trasa przebiegu drogi dla której przygotowywane będzie DŚU?
Trasa przebiegu drogi dla której przygotowywane będzie DŚU będzie znana najprawdopodobniej w III kwartale 2019 r.
Wariant optymalny i preferowany do dalszych prac na etapie Koncepcji Programowej zostanie wskazany po przeprowadzeniu analizy wielokryterialnej.
Jakoś tak temat chyba umarł…
Super wiadomość. Czy ma to jakiś wpływ na harmonogram prac projektowych? (przyspieszenie/opóźnienie)?
Tak. Zmiana klasy projektowanej drogi z GP na S ma zasadniczy wpływ na harmonogram realizacji. Harmonogram zostanie przedstawiony na stronie internetowej po uzgodnieniu z Zamawiającym.
po ilości komentarzy wnioskuję, że warto by było prowadzić jakieś częstsze aktualizacje tej strony niż raz na 3 miesiące….
Strona jest aktualizowana zgodnie z wytycznymi wynikającymi z Umowy tj. minimum 1 raz w miesiącu.
Najlepszy wariant przyszłej S8 i S35 (A2-B1-B4/C4-C2-D2-E2): https://dl.dropboxusercontent.com/s/ya7wqsct0ed4uvm/S5-S8_3.png
Wariant A2 jest dużo trudniejszy w budowie oraz droższy w realizacji. Trzeba by wybudować dodatkowy most przez rzekę Nysę Kłodzką + późniejsze estakady lub tunele w miejscowościach Laskówka i Podzamek. Teren jest tutaj o dużych amplitudach wzniesień. Kolejnym argumentem przemawiającym za wariantem A3 jest to że odciąży niebezpieczny odcinek w Dębowinie oraz miejscowość turystyczną w Bardzie. Ruch międzynarodowy z Kudowa-Nachód zawsze wybierze krótsza drogę i problem zostanie nikt nie będzie nadrabiał km i omijał Kłodzko na około. Jeśli chodzi o powstanie przyszłej S46 to nie ma szans, zbyt mały ruch oraz mała ilość mieszkańców znajdujących się na trasie drogi, prędzej powstanie E-ska do Wałbrzycha.
Droga S8 do Kłodzka będzie najszybciej w okolicach 2030 roku. Najpierw ustalanie aktualnego STEŚ wg ustaleń 2019, później decyzja środowiskowa która może ciągnąć się latami przez protesty i odwołania mieszkańców. Załóżmy że decyzji będzie wydana w 2025 rok. Ogłoszenie przetargu, weryfikacja oferentów, odwołania firm startujących w przetargu, dopiero podpisanie umowy przez firmę rok 2027. Budowa 2-3 lata i mamy rok 2030
do tej pory nie było nic 🙂 dobrze, że dokumentacje szykują i przebieg. Mysle, że mieszkańcy zmęczeni korkami nie beda protestować. trzeba im to uświadomic jak tylko się da 😉
Korki? Kolega kiedykolwiek jechał tą drogą wieczorem w okolicy wszystkich świętych? Przy co drugim drzewie jest znicz… średnio co parę dni na trasie Wrocław – Kudowa dochodzi do śmiertelnego wypadku. O to się tak naprawdę walczy- by zmniejszyć ilość poległych, a nie o 15 minut szybszy dojazd do pracy…
Inaczej byś gadał, jak proponowana trasa przebiegałaby mniej więcej 300 merów od Twojego domu.
Ładnie to wygląda na mapie. Tylko na mapie. Zdecydowanie odcinek A3 będzie lepszy i dodatkowo ożywi tamtą część kotliny gdzie z grogami jest troszkę gorzej
ostatni wpis 25 lipca… jakoś zaczynam tracić wiarę, że ta droga kiedykolwiek powstanie 😉
Strona jest aktualizowana zgodnie z wytycznymi wynikającymi z Umowy tj. minimum 1 raz w miesiącu
Kiedy zakonczenie etapu STEŚ???