Przebieg projektowanej drogi S8 na II odcinku realizacyjnym wariantu rekomendowanego

Informujemy, że w zakładce Mapy umieszczone zostały pliki pdf rysunków Planów Sytuacyjnych wariantu rekomendowanego na II odcinku realizacyjnym.

Wariant rekomendowany, to wariant zgłoszony do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia. Na II odcinku realizacyjnym wariant rekomendowany przebiega m.in. przez lub w pobliżu takich miejscowości jak: Bobolice, Sulisławice, Ligota Mała, Niemcza, Kietlin, Przystronie.

15 komentarzy dot. „Przebieg projektowanej drogi S8 na II odcinku realizacyjnym wariantu rekomendowanego

    1. odcinek Ząbkowice-Kłodzko zakończy się przed Bardem i prawdopodobnie zostanie zrealizowany zgodnie z terminami. Kłodzko na normalną drogę poczeka sobie do lat 30 lub 40

  1. Protestowali, protestowali i zaprotestowali… Dziękujemy, że dalej będziemy w trzecim świecie z drogami dojazdowymi – 26 000 Kłodzczan

  2. Co ja czytam! Jak to możliwe, że był wszystko ustalone, a tu nagle drogi Ząbkowice-Kłodzko nie ma? Przecież to się w głowie nie mieści! Domyślam się, że kiedyś zawsze chodziło o kasę (bo jej nie było). Teraz jest kasa, jest plan, miał być ten odcinek i nagle komuś się to nie podoba? Kto za tym stoi bo się pogubiłem?

  3. Jak to możliwe, że był wszystko ustalone, a tu nagle drogi Ząbkowice-Kłodzko nie ma? Przecież to się w głowie nie mieści! Domyślam się, że kiedyś zawsze chodziło o kasę (bo jej nie było). Teraz jest kasa, jest plan, miał być ten odcinek i nagle komuś się to nie podoba? Kto za tym stoi bo się pogubiłem?

  4. To jest nie do pojęcia, że malutka obwodnica Złotego Stoku zatrzymuje na 2 lata prace nad odcinkiem Kłodzko – Bardo, a to tylko z tego powodu, że kilkoro protestujących woli wariant inny niż rekomendowany. Ludzie! zastanówcie się! Tylko dla Waszych fanaberii tunelowych będziemy czekać na drogę min 3 lata dłużej. Czyli, jeżeli nic się nie przedłuży do 2030 roku! Dla kogo walczycie o ten wariant? Dla swoich wnuków? Dla swoich prywatnych interesów skazujecie mieszkańców Boguszyna, Kłodzka i całej Kotliny na wieloletni koszmar przemierzania kompletnie niedostosowanej do obecnych standardów drogi.

    1. Koleżanko z Boguszyna – a Ty chcesz jechać do Wrocławia przez Złoty Stok? A może od razu jechać na Nysę i potem do A4?
      Zrozum, że zaproponowany wariant spowoduje, że dla Ciebie NIC się nie zmieni! Tranzyt nie będzie nadrabiał kilkunastu km i płacił za to w paliwie i mycie (tak ciężarówki płacą za jazdę po każdej drodze od przejechanych km!!!) jak ten sam odcinek pokona szybciej i taniej DK8… Właśnie dla Ciebie walczą o to, by to miało sens!
      A inne rzeczy typu mniejsza dewastacja tunelem zamiast przeorać X km lasu to kwestia poboczna.

      Ogólnie w całym tym bajzlu chodzi o fakt, by ta droga nigdy nie powstała.

  5. Szanowny thedude, niedokładnie przeczytałeś mapy. Wariant rekomendowany nie dochodzi do Złotego Stoku a jedynie do Podzamcza i zaraz za pasmem Gór Bardzkich wraca do Barda. Nie jest to jakaś wielka wielka różnica w kilometrażu względem tego o co walczysz. Mnie do tej walki, z resztą, nie włączaj, bo to przez CIEBIE właśnie w ogóle tej drogi może nie być. A to, że Twoja ciężarówka pokona 10 km więcej, a przyroda, natura i to co w niej cenne jest dla Ciebie poboczne, świadczy tylko o płytkości i egoistycznych pobudkach kierującymi Twoim działaniem. TYLKO JA I TYLKO TERAZ a po mnie już tylko potop…

    1. Koleżanko z Boguszyna – widzę, że nie potrafisz przeczytać ze zrozumieniem tego co napisałem… Zamiast mi tu pisać z CAPSEM, to usiądź, weź 2 wdechy i pomyśl – co jest mniej inwazyjne dla przyrody – tunel czy przeoranie nastu kilometrów lasów? Co jest bardziej eko – przejechanie paru kilometrów czy parunastu, żeby pokonać ten sam dystans? Tutaj właśnie myślę o innych – żeby było mniej spalin, mniej pyłu z opon i hamulców oraz żeby nie niszczyć bezmyślnie zalesionych terenów. Zamiast pienić się i obracać kota ogonem – popatrz na to z perspektywy ekologii, ingerencji w środowisko, litrów spalonego bezpowrotnie paliwa, zmarnowanego czasu kierowców itp.
      Jak już to zrozumiesz – wtedy atakuj mnie ;).

      1. Thedude, wariant rekomendowany właśnie omija wszystkie tereny takie jak Park chronionego krajobrazu, obszar Natura 2000 itp. Jak słyszę o zielonych płucach Kłodzka, które zostaną zniszczone to się zastanawiam kto takie bzdury upowszechnia. Wspomniane duże ilości spalin, pyłu z opon i hamulców właśnie zostanie w kotlinie przy preferowanym przez Ciebie wariancie. Ciągnięcie drogi całym Boguszynem i Dębowiną powoduje, że właśnie cały ten brud zostaje zamknięty pomiędzy łańcuchami gór w kotlinie i tu się kisi i zatruwa ludzi. A jak wiesz droga 46, której śladem projektowany jest wariant rekomendowany i tak zostanie. A tak nawiasem, pochlebiasz sobie, że ktoś Cię atakuje.

        1. Mieszkanka Boguszyna musi korzystać z umysłu i map….Dłuższy odcinek= więcej spalin, niszczy w większym stopniu środowisko i ingeruje bardziej w życie ludzi. Powtarzam jeszcze raz …wariant a4 z tunelem od Przyłeku do ,,połączenia się” z proponowanym wariantem a2 w Boguszynie nie wyburza nawet jednego domu!!! a przy a2 wyburza kilkanaście domów na tym odcinku np. Jaszkówka(Kukułka), na dodatek estakada w Wojciechowicach nad głowami dziesiątek mieszkańców i na dodatek kończy wyburzeniami kilku dodatkowych domów w Boguszynie. Wariant a4 z tunelem biegnie ok 200m od domostw i na dodatek pod ziemią a połączy się i tak w Boguszynie niezależnie od wyboru przed Kłodzkiem mają identyczny ślad. Mieszkanka Boguszyna jestem ciekawy po co się kłócić jeśli to dla waszej wioski bez znaczenia….. tunel daleko i czy a2 czy a4 to w waszym przypadku bez różnicy…a może sąsiadów z dolnego Boguszyna Pani nie lubi i zaciera ręce żeby domy im wyburzyli… nie zdziwiłbym się Polacy ciemnota i wredny naród ich nie dotyczy ale sąsiadowi będzie gorzej to się cieszy… jak Polska ma niekończące się pieniążki to nie stać nas na ten śmieszny tunel? Przecież kasa jest na wszystko…

          1. Mieszkańcu Boguszyna, opanuj swoje emocje i język. Nikomu źle nie życzę ale skoro powołujesz się na mapy to zauważ, że warianty: A2 i A4 ma taki sam korytarz od istniejącej obwodnicy aż do świetlicy w Boguszynie. Dopiero od tego miejsca między sobą się różnią, a więc niestety w obu tych wariantach domy w Dolnym Boguszynie będą wyburzone. Oczywiście jest to z pewnością problem dla tych rodzin z czym nie polemizuję. Natomiast nie podoba mi się, że dla interesów jakiejś restauracji pod lasem, nawiasem, do której będzie cudowny zjazd w przypadku wariantu rekomendowanego, mieszkańcy całej kotliny będą o parę lat dłużej czekać na komfortową drogę. Mało tego, brak przebudowy skrzyżowań Zajęcza, Noworudzkie, Dolny Boguszyn jeszcze przez lata będzie generowało wypadki, korki z dymiącymi samochodami i będzie ze szkodą dla wszystkich tamtędy podróżujących jak i mieszkańców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.