43 komentarzy dot. „S8 wpisana do Rozporządzenia w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych

  1. W związku z wpisaniem do rozporządzenia również drogi S5 w stronę Bolkowa (początek od S8 w okolicach Sobótki) czy w Państwa opracowaniu przewidziany zostanie już węzeł S8/S5 (do decyzji środowiskowej). Czy węzeł ten będzie stanowić odrębne opracowanie w ramach S5. Ewentualnie proszę o informację w jakiej ewentualnej lokalizacji możliwa jest lokalizacja tego węzła.

    1. Analiza połączenia S8 z planowaną S5 nie jest w zakresie Umowy na zaprojektowanie drogi S8 na odcinku Kłodzko – Wrocław.

      1. Dostaliście grube miliony za robote swoją. Węzły mają być funkcjonalne i takie jakj potrzeba. Proszę się tutaj nie wykręcać, że nie macie w umowie z S5 węzłą zrobić. Węzły mają być tam gdzie są potrzebne.

        1. Nie jestem z firmy, która prowadzi tę stronę, ale muszę stanąć w ich obronie. Zaczynali pracę, kiedy nie było mowy o S5/S35 itp. Robią robotę dot. ósemki i i tak już mieli aneksowaną tą umowę na opracowanie pod ekspresówkę. Takim roszczeniowym nastawieniem to Pan za wiele nie wskóra. Proszę pytać kogoś z Rządu (Pan Dworczyk na przykład), jak wygląda harmonogram prac nad S5 do Wałbrzycha i kiedy pierwsze przetargi na dokumentację przetargową.

  2. Podobne pytanie jak Michała. Ale z drugiej strony S5. Jak zostanie wpięta S5 w S3 w okolicach Bolkowa?
    Bo obecny zjazd z S3 pod Bolkowem jest bardzo słaby. I co dalej z przedłużeniem S5 na zachód od Bolkowa. Przecież tam obecnie jest oddawana obwodnica Bolkowa w układzie jednopasmowym. To chyba bzdura nie sądzicie? I co dalej z rozbudową do Jeleniej Góry bo na waszych stronach to proponujecie 2+1 to też archaiczne rozwiązanie. Proszę tak jak Michał o info

    1. Na obwodnicy Bolkowa można dobudować drugą nitke. Ale raczej nei ma aż takeij potrzeby. Ominięcie Bolkowa i tak dużo poprawi.,

  3. Czy planowana droga S8 na początkowym biegu do Sobótki, gdzie ma być połączona z S5 ma przewidziane poszerzenie na 3 pas? 19 tys aut na dobe + 18 tyś aut z obecnej dk35

  4. Czy Koło Kłodzka brana jest pod uwagę rozbudowa Drogi w kierunku granicy w Boboszowie? Fajnie jak by węzeł był tam taki który by na to pozwolił.

    1. Umowa na prace projektowe nie obejmuje rozbudowy S8 do Boboszowa. Pierwszy/ostatni projektowany węzeł na S8 w ramach zadania to węzeł „Kłodzko” na połączeniu z drogą wojewódzką nr 381

  5. Okolice Mirosławic zdaje się dają dogodną możliwość na węzeł tj w miejscu najbardziej wysuniętym na zachód w wersji drogi w istniejącym korytarzu pod eske.

    Mnie bardziej intereuje możliwość dociągnięcia S5 od tego planowanego węzła z S8 do A4 w okolicy Żórawiny. Była by to niezła alternatywa dla zakorkowanego odcinka A4 Legnica -Wrocław. Umożliwiło by to remont starej A4 na tym odcinku bez giga korków lub stanowiło by alternatywę dla całkowicie nowej A4 na tym odcinku, o którym zaczyna się mówić. I to praktycznie bez nadkładania drogi (mówię tranzycie Zach-Wsch)

    1. Październik się skończył, listopad też… zaraz będzie połowa grudnia i święta… więc raczej nie spodziewałbym się nic nowego przed Q1 2020 😉

  6. Czy w ciągu S8 planuje się wiadukt nad linią kolejową nr 310 w okolicach Piławy Górnej? Ta linia ma być w przyszłości reaktywowana.

    1. Z tego co mi wiadomo, na razie nic nie wiadomo, kiedy coś będzie wiadomo, ale jak wiadomo – jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o… 😉

  7. Kiedy zostanie ogłoszone ukończenie etapu STEŚ wraz z materiałami do uzyskania DŚU?

    Według harmonogramu miało to nastąpić miesiąc temu, a nie daliście nawet żadnego komunikatu.

    Można prosić o rzeczową odpowiedź?

    pozdr

  8. Z powyższych komentarzy wynika, że wybrano już przebieg drogi s8. Interesuje mnie odcinek w gminie Kobierzyce. Czy wybrano wariant E2? Władze przyjmują, że jeszcze nic nie wiadomo. A tutaj już łączy się s8 z s5.

    1. Gdzieś widziałem info, że wybór będzie w Q1 2020.
      Pytanie tylko, czy obecnie dyskutowane gdzieś na boku modyfikacje A4 i nowa S5 będą mieć wpływ na bieg tej Ski…

    1. Kopi ma obradować dopiero 28 lutego. Skąd takie informacje o wariancie A4 – B1 – C2 – D2 – E2. Na klodzko24.pl tego nie widzę.

    2. poproszę cały link do źródła… bo z tego co mi wiadomo na obecnym etapie jest tylko wariant rekomendowany przez GDDKiA a nie wybrany,,,

  9. Nie było jeszcze posiedzenia KOPI. To ma się odbyć pod koniec lutego. Także warianty nie są jeszcze potwierdzone.

  10. Poproszę o link bo nigdzie nie znalazłem na tej stronie tej informacji.
    Jedyne co znalazłem to info ze 28 lutego odbędzie się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI), której eksperci dokonają wyboru ostatniego wariantu przebiegu drogi S8.

  11. Poniżej fragment artykułu ze strony Rynek infrastruktury:

    Trwają prace związane z wykonaniem Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla budowy drogi ekspresowej S8 na odcinku Wrocław – Kłodzko o długości ok 80 km. Jak zapewnia wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) – są one w zaawansowanym stadium. Jak się jednak okazuje – w ostatnim czasie harmonogram uległ wydłużeniu.

    Dokumentacja z poślizgiem

    Obecnie droga krajowa nr 8 prowadząca na południe od stolicy województwa dolnośląskiego jest jedną z najniebezpieczniejszych w regionie. Dlatego też mieszkańcy oraz kierowcy wyczekują jej przebudowy.

    W 2016 roku GDDKiA podpisała umowę, o wartości 11,56 mln zł, z angielską firmą Halcrow Group Limited Elms House na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla tej drogi. Wybrany wykonawca deklarował, że opracowanie dokumentacji potrwa przez 37 miesięcy.

    To oznaczało, że kontrakt ma zostać zrealizowany do końca stycznia 2020 roku. Wtedy miała zostać zakończona faza koncepcji programowej trasy wraz z programem funkcjonalno-użytkowym.

    Jak wynika jednak ze zaktualizowanego w ostatnim czasie harmonogramu prac na to poczekamy trochę dłużej. Najbliższym wydarzeniem związanym z inwestycją ma być ukończenie etapu STEŚ wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (październik 2019), potem uzyskana ma zostać ostateczność tej decyzji (lipiec 2019), a na koniec zakończona zostanie faza koncepcji programowej trasy wraz z programem funkcjonalno-użytkowym (marzec 2021).

    GDDKiA: Prace nad dokumentacją bardzo zaawansowane

    Jak podał w komunikacie dolnośląski oddział Generalnej Dyrekcji – obecnie wykonawca analizując 4 warianty przebiegu drogi pozyskuje dane niezbędne do wykonania m.in. studium geologiczno-inżynierskiego i analizy wielokryterialnej. Prowadzi również inwentaryzację przyrodniczą dla wszystkich wariantów S8 dla etapu STEŚ.

    Ponadto, zakończona została faza spotkań informacyjnych. Trwały one od 22 maja br. Do 11 czerwca br. W ich ramach do GDDKiA wpłynęło ok. 5000 ankiet. – Równocześnie trwają prace nad przebiegiem wariantu preferowanego przez społeczeństwo na całym odcinku S8 Wrocław – Kłodzko. Na przełomie III i IV kwartału 2019 r. na stronie internetowej zostanie zamieszony raport ze spotkań informacyjnych wraz z pokazaniem przebiegu wariantu preferowanego przez społeczeństwo – informuje inwestor.

    Dalsze etapy

    Następnym krokiem, po zakończeniu etapu projektowego, ma być postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawców, którzy zrealizują drogę ekspresową S8 Wrocław – Kłodzko. Ma to nastąpić w II kwartale 2021 roku. Postępowanie jest planowane w formule „projektuj i buduj”. Realizacja prac budowalnych przewidziana jest na lata 2023-2026/2027 w zależności od wybranego wariantu.

    Życzę miłej lektury.

Skomentuj zenobiuŻ Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.