Wariant rekomendowany do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) na KOPI

W ramach posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych dla zadania pod nazwą: „Budowa drogi S8 na odc. Wrocław (Magnice) – Kłodzko” zarekomendowano przebieg przyszłej drogi ekspresowej S8 będący kompilacją wariantów odcinków decyzyjnych A2_B4_C4_D2+D3_E2, gdzie odcinek decyzyjny D3 został wskazany jako przełożenie drogi krajowej nr 39 (wyprowadzenie nowym śladem DK39 z miejscowości Łagiewniki).

Wybór wariantu rekomendowanego poprzedzony był przeprowadzeniem analizy wielokryterialnej uwzględniającej aspekty społeczne, ekonomiczne, środowiskowe i techniczne dla każdego z proponowanych rozwiązań.

Ze względu na trwający proces kompletowania materiałów do wniosków o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla wszystkich trzech odcinków realizacyjnych S8: Kłodzko-Ząbkowice Śląskie; Ząbkowice Śląskie-Łagiewniki; Łagiewniki-Wrocław (Magnice), złożenie wniosków o wydanie decyzji DŚU będzie następowało sukcesywanie w III i IV kwartale tego roku. Pierwszy wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu (RDOŚ) będzie dotyczył odcinka Wrocław (Magnice)-Łagiewniki, a jako trzeci złożony zostanie wniosek dotyczący odcinka Ząbkowice Śląskie-Kłodzko. W toku procedury wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne. Na podstawie konsultacji, zgromadzonych materiałów i przeprowadzonych analiz RDOŚ, decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, wskaże wariant drogi przeznaczony do dalszej realizacji.

Realizację ok. 80-kilometrowego odcinka przyszłej S8 podzielono na krótsze odcinki: Kłodzko-Ząbkowice Śląskie, Ząbkowice Śląskie-Łagiewniki, Łagiewniki-Wrocław (Magnice). Taki podział inwestycji na trzy krótsze odcinki sprawi, że jej przygotowanie, wybór wykonawców, a następnie realizacja będą przebiegały sprawniej. Każdy z tych etapów jest niezwykle złożony, więc takie podejście przyniesie obiektywne korzyści i ułatwi zrealizowanie tej inwestycji. Krótsze odcinki to również większa konkurencyjność na etapie przetargu.

Informujemy, że w zakładce Mapy umieszczone zostały pliki pdf planu lokalizacyjnego i planu orientacyjnego dla przebiegu wariantu zarekomendowanego w ramach posiedzenia KOPI do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).

45 komentarzy dot. „Wariant rekomendowany do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) na KOPI

    1. No to chyba nie wiem z jakiej mapy korzystasz, ale nie jest to mapa aktualna.
      E2 to wariant, który miał jako takie szanse zanim zaproponowano plany na nową A4 i S5. Wg mnie E2 teraz jest bez sensu bo nie będzie potrzeby aby wyciągać S8 do Sobótki skoro S5 może załatwić ten temat. A wariant E6, który był i mam nadzieję, jest mocno rekomendowany przez władze gminy, to jest wariant któy przechodzi przez najmniej zaludnione obszary,

  1. E2 to oburzajacy wariant, ktorego mialo tu nigdy nie byc. Gmina zawsze mowila ze DK8 bedzie przebiegac tym samym korytarzem co obecnie istniejaca DK8. Kto teraz wyplaci zadoscuczynienie za utrate wartosci i atrakcyjnosci licznych dzialek???

    1. Ta droga własnie miała iść w tym wariancie. Zobacz jak jest wygięta obwodnica (2 pasmowa) pomiędzy Domasławiem a Tyńcem Małym. Własnie tak, żeby doga miała iść dalej między Chrzanowem a Racławicami, co zrobi naturalnie obwodnicę Kobierzyc! To już wszyscy wiedzieli od lat.

  2. Wariant E2 Kobierzyce to koszmar. Okolice nowej zabudowy jednorodzinnej mieszkaniowej w gm. Kobierzyce to właśnie przy Chrzanowie (100 metrów?), Racławicach Wielkiech, Królikowice (już z Kobierzycami są praktycznie złączone). Wszystko przecięte ekspresówką. Dramatyczny wybór, szczególnie że od wschodu są głównie pola.

    1. Przepraszam, a przy Magnicach to ile metrów? 10? tam tez powstają nowe domy, więc argument raczej nie trafiony. Królikowice, bardzo cie proszę, ale są w dalekiej odległości (za wyjątkiem jednego domu na rozwidleniu).

        1. Bzdura. Tak myśląc dalej jeździlibyśmy średniowiecznymi traktami. Droga Kobierzyce -Magnice – Domasław – Bielany powinna być drogą dla mieszkańców, lokalną. Nowe drogi powinny być budowane, jako nowe – głównie ekspresówki i autostrady. Wariant E2 jest najlepszym wyborem dla całej gminy Kobierzyce i mieszkańców Wrocławia.

  3. Jeszcze się taki nie urodził aby wszystkim dogodził.

    E2 – tak jak kiedyś pisałem ten wariant był i jest najbardziej perspektywicznym wyborem ponieważ uruchamia do rozwoju Sobótkę oraz po przez przebudowę autostrady A4 z przyszła odnoga S5 w kierunku Świdnicy i dalej do Bolkowa nie dubluje dróg na południe od Wrocławia.

    D2+D3 – zachodnia obwodnica Łagiewnik była oczywista ponieważ większy ruch kieruje się na Dzierżoniów, nie po to województwo za 75 mln zł zmodernizowało tą drogę aby odciążyć okolicznych mieszkańców od ruchu aut. Wielki plus dla projektantów o tym że również uwzględnili wschodni łącznik Łagiewnik od strony Strzelina.

    C4- wariant przechodzi przez bardziej łagodniejsze wzniesienia a więc i mniejszy koszt „przerzucania” ziemi. Dodatkowo zachodni wariant od strony Niemczy chroni cenne Arboretum w Wojsławice.

    B4 – „wschodnia obwodnica Ząbkowic” uruchomi dodatkowo turystycznie Pałac Marianny Orańskiej w Kamieńcu Ząbkowickim a gospodarczo gminę Ziębice

    A2 – tutaj trochę porażka wariant dłuższy, ze zwiększona ingerencją w przyrodę oraz w zabytki np. w grobowce rodzinne. hmmm ciężki orzech. Wydaje mi się że dużo osób dalej będzie jeździć przez Bardo. Niby wariant tańszy ale argumenty mieszkańców którzy spotkali się z przedstawicielami GDDiKA oraz posłami na spotkaniu w Jaszkówce przemawiają za wariantem A4 a koszt podobny.

      1. C4 to jest totalna porażka, droga w odległości 100m od mojego domu, las wycięty w pień, strata kilkudziesięciu hektarów ziemi i zielonej okolicy. Super sprawa, wielkie dzięki.
        Tak samo współczuję mieszkańcom Łagiewnik od strony tamy. Nowa zabudowa jednorodzinna i wielka obwodnica za płotem..

    1. A2 – oczywiście, że porażka… Ale jak nie wiadomo o co chodzi to… trzeba pomyśleć gdzie mieszka jakiś polityk PiS lub gdzie ma ziemie, które trzeba będzie wykupić?
      I tak – jak już wspomniałem – każdy będzie jechał przez Bardo! Tak jest krócej, szybciej, wygodniej i taniej(!!!)

    1. W kazdym zaproponowanym wariancie sa pola. Nie kazdy wie ze od lat mowiono tylko o rozbudowie drogi tylko w obecnym korytarzu DK8. Dlatego ludzie budowali sie z dala od tej drogi, placili zdecydownie wiecej za dzialki, by miec spokoj. Mapa z naniesionym wariantem jest totalnie nieaktualna, projektanci chyba nie ruszyli nawet sprzed biurek, zeby zobaczyc jak to wyglada w rzeczywistosci. Tu nie sa same pola, sa rozbudowane solidnie wioski o nowe budownictwo.
      Ktos na tej zamianie korytarza obecnego na zupelnie wczesniej nieplanowany niezle sie dorobi…

      1. @mieszkanka już z 10 lat temu jak rozważałem kupno działki w Krzyżowicach to było wiadomo, ze w pobliżu biegnie korytarz pod S-kę, którym teraz poprowadzone E2 więc nie bawmy się tutaj w mieszkańców niektórych budynków w Wysokiej 😉

        1. szanowni panstwo, gmina Kobierzyce za kazdym
          razem gdy pytalam odpowiadala ze droga bedzie szla obecnym korytarzem. tj przy Kobierzycach. Kazdy to wiedzial, wiec prosze mi tu nie porownywac do sprawy obwodnicy z Wysokiej. wariant E2 to zaskoczenie, szczegolnie ze poczatkowo gmina Kobierzyce faworyzowala wariant idacy w obecnym korytarzu, a tu nagle zmiana o 360 stopni.

          1. Bzdura. Obwodnica Wroclawia (2 pasmowa) miała się prosto wpinać w dalsza część S8. Dlatego jest wariant E2 (najlepszy) i taki od dawna był planowany.

      2. Opracowania projektowe zostały wykonane na mapach lotniczych wykonanych w 2 i 3 kwartale 2018 roku.
        Budowa drogi ekspresowej po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 wiązała by się ze znacznie większymi wyburzeniami niż w wariantach analizowanych w STEŚ.

  4. Czego się można było spodziewać, ale wcześniej pisałem, że będę czekał na „ciekawe uzasadnienie” proponowanej trasy. Szczególnie mnie zastanawia uzasadnienie wariantu A2. Tymbardziej, że w obecnym biegu DK8 od poczatku do końca tego odcinka jest do pokonania 10 km (czyli niecałe 10 minut jazdy obecnie lub 5 minut gdyby tamtędy szła S-ka), a proponowanym odcinkiem A2 trzeba zrobić 30 km (czyli około 15 minut jazdy). Może nie jestem zbyt bystry z matmy, ale podejrzewam, że znaczna część tranzytu nie skorzysta z tego wariantu jazdy Ską. Tym bardziej gdy za dłuższą drogę trzeba będzie zapłacić myto 😉 … Także tego – czekam na uzasadnienie 🙂 … podobne do tego, które można było usłyszeć, żeby obecna S8 ominęła Wieluń i Bełchatów…

  5. Nie ważne jakie warianty. Istotne jest aby inwestycja w ogóle ruszyła. Na początku powinni rozpocząć 1 odcinek Wrocław – Łagiewniki – najłatwiejszy technicznie.

  6. E2 – to jakaś idiotyzm!!! delikatnie nazywając… Przez ten wariant wszyscy kierowcy z okolic południa Wrocławia, Bielan, Żurawiny itp będą dalej jeździć stara dk8 i włączać się na s8 dopiero w okolicy Jordanowa aby nie nadkładać drogi a czasowo wyjdzie podobnie. Beznadziejna decyzja tym bardziej że ma być S5 a tereny przez które będzie przebiegać są zdecydowanie bardziej zaludnione niż przy innych wariantach.
    Mam nadzieje ze to tylko głupia pomyłka i ze s-ke WYPROSTUJĄ.

  7. Mapa, na której pokazany jest przebieg nowej DK8 pochodzi sprzed kilkunastu lat. W rzeczywistości istnieją domy, które będą sąsiadować z nową dk o 100-200 metrów. I to dotyczy wielu wsi. Czy to jest najbardziej dogodny wariant? Dla kogo? Jakie uruchomienie Sobótki. Najpierw musi tam być coś atrakcyjnego przemysłowo, żeby warto było inwestować w taką drogę.

    1. Co za głupoty wypisujesz, przebieg nowej drogi był opracowywany teraz (2 lata temu), odległość budynku od drogi ekspresowej (dokładnie pasa drogowego) może wynosić nawet 20 metrów

      1. Zenek oczywiście ta mapa jest stara – patrząc po okolicy lekko licząc sprzed 7-8 lat (jak nie więcej). Może przebieg był opracowywany teraz, ale na mapie sprzed dekady 😀
        Przykładowo porównaj zdjęcie satelitarne Kobierzyc. Na mapie kończy się na zabudowie przy torach (za cmentarzem nic nie ma). Aktualnie w stronę zachodnią stoi ok 50 domów. Raczej ich w tydzień nie wybudowali.

  8. Więc po co były organizowane spotkania i ankiety skoro i tak wybrali wariant, który chcieli (E2). To jest decyzja pod Świdnicę i Wałbrzych

  9. Mnie bardziej zastanawia, w którym miejscu nowa S8 ma się łączycie z nową S5? Czemu nie łączycie obu tych oczywiście wspólnych projektów?

  10. MI się wydaje, że troszkę GDKiA zabrnęła . Wariant E2 zachodzący pod sobótkę miał racje bytu w momencie, gdy miała być budowana tylko S8. W momencie, gdy zdecydowano o przedłużeniu S5 i o przebudowie A4 taki wariant stracił IMHO sens.
    Poprowadzenie S5 od południa Ślęży czyli ze skrzyżowaniem S5,S8 w okolicy Łagiewnik i dalej na Strzelin i wpięcie w A4 w okolicy wiązowa było bo alternatywą dla zatłoczonej A4 Legnica- Wrocław. Wtedy starym śladem A4 szedł by tranzyt w kierunku Poznania, Warszawy a kierunek wschód zachód mógł by bez nadkładania kilometrów być obsługiwany przez S3 na Bolków i dalej S5 do połączenia z A4 już Opolskim. To by faktycznie uruchomiło Dzierżoniów, Bielawę, Świdnicę a do tego Strzelin oraz kotlinę kłodzką w relacji wschód-zachód. MOże jeszcze czas na weryfikację planów? Wtedy E2 nie musiało by tak mocno zachodzić w kierunku zachodu.

  11. Trochę się GDKiA pogubiła w związku z budową S5 oraz koniecznością przebudowy A4. Wytarczyło wyznaczyć S5 Bolków , Świdnica, Dzierżoniów, Łagiewniki, Strzelin i wpięcie a A4 w okolicy Wiązowa i mamy i uruchomienie Wałbrzycha, Świdnicy ale również 3M (Dzierżoniów, Bielawa, Pieszyce) i Strzelin. Kotlina kłodzka zostaje skomunikowana w kierunku wschód zachód. No i S8 nie musi tak bardzo być wygięta w kierunku zachodnim aczkolwiek mogło by tak już zostać.

  12. 4x jest napisane, że „Opracowania projektowe zostały wykonane na mapach lotniczych wykonanych w 2 i 3 kwartale 2018 roku.”
    @Jacobs, Proszę pokazać publicznie te mapy i proszę je porównać ze zdjęciami satelitarnymi google maps, które (dla gminy Kobierzyce) też pochodzą z lipca 2018r.

    Podkład mapy jest niezgodny z rzeczywistością i powoduje celowe wprowadzanie wszystkich stron w błąd!!! Przypominam, że mamy rok 2020, a nie 2018, więc trzeba się trzymać aktualnego stanu rzeczy. Dlaczego nie użyliście map z 1920r?

    @Jacobs, a tak w ogóle, to ktoś z Was czytał te opinie społeczne, czy tak sobie tylko włożyliście do teczki, aby coś tam było? Nie rozumiem, po co robicie pozory konsultacji społecznych, jak i tak robicie projekt pod jakieś lobby.

Skomentuj mieszkanka Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.